tisdag 14 augusti 2012

Garderoben

På begäran - så här blev nya garderoben:
Tonnes dörrar, med skuggmönster av kvistar
En mellanbrun PAX - med dörrar TONNES, 200 cm bred 236 cm hög. Skåpet passar så precis på den där väggen att det är på håret att även lysbrytaren och eluttaget får plats. 8-) De två metrarna är fördelade på ett skåp om 100 cm och två om 50cm.

2 st 50 cm skåp
Längst upp en hylla där det står en plastlåda med lock, tänkt till "säsongsplagg" (sommarkläder/shorts etc). Under hyllan en klädstång, en i varje skåp. Under de hängande kläderna - en utdragbar trälåda, därunder nätkorgar i de två 50-skåpen. I 100-skåpet hänger vi byxor. Även byxhängaren är utdragbar.

1 st 100 cm skåp

I grevens stund kom vi på att den ursprungliga designen (som jag tänkt mig) att ha 50+100+50, skulle göra att man inte kunde dra ut lådan i "mittenskåpet" samt öka risken att man måste öppna och stänga skåpet oftare för att komma åt det som hänger på mitten. Överblicken borde också ha blivit något sämre.
Så istället monterade vi som det blev - de två 50-skåpen längst till höger.

På nedersta bilden ser ni också ett av de två "sänghyllorna" vi hittade på Mio. De lämnar golvet fritt, en sympatisk funktion i ett pyttelitet sovrum. :-)

Hur det började.
Gamla garderoben.

4 kommentarer:

Birger sa...

Aha, är det så en garderob skall vara inredd. Spännande och fint

en annan sa...

Mnjo, eller, ett exempel i alla fall. :-) Farmor håller på att titta på garderober så jag bloggade upp vår så hon fick se. :-)

Det var otroligt skönt att få allt på plats, nu finns det ordning och system i det hela och det är bra överblick. :-)
Sen passade jag på att göra en utrensning innan vi flyttade in kläderna så nu är det inte så mycket "dammsamlande" därinne. :-)

Mamma sa...

Detta är min dröm inredning, min sängkammare är ju också liten som ni vet.....

en annan sa...

Jo det är otroligt fint med skjutdörrar också, när man inte har så mycket plats! :-)