söndag 19 augusti 2012

Vecka 26

Det tickar på, Ninja sprattlar och växer. Nu i vecka 26+3 känner man ännu mer tydligt att det rör sig och sticker ut små kroppsdelar här och var.

Vårdguiden - vecka 26
Om man läser på nätet får man en fantastisk variation av information kring hur stort barnet är och vad som händer, men över lag kan man väl konstatera att det går framåt... :-D Ninja väger alltså runt 900 gram och är ca 23 cm lång.

www.gravidkalender.se - vecka 26
www.blimamma.se - vecka 26
www.gravid.se - vecka 26

Jag mår inte alls illa längre, men jag känner verkligen inte för att äta kött. Fisk går fortsatt bra. Jag äter en enorm skål yoghurt, bär, frukt och müsli med kanel till lunch på jobbet för att slippa lukten av alla typiska lunchställens köttiga fettoluncher... Har gått upp kanske ett kilo sedan inskrivningen (hade en hel del att ta av då, så det är finfint).
Förra veckan var jag faktiskt sugen på kaffe, så jag tog en kopp espresso och drack nästan upp hela. 8-)

Senaste dagarna har jag haft lite hjärtklappning och jag känner av en fog i högra/bakre delen av bäckenet. Men så länge jag rör mig verkar fogarna hålla sig på plats och barnen ser ju till att jag inte sitter stilla så många timmar per dag. :-D

1 kommentar:

Birger sa...

Dewt ser ut att bli Ninja, kul