onsdag 29 augusti 2012

Vecka 27-28

Vårdguiden - vecka 27

Imorgon klockar graviditeten över till vecka 28. I måndags var jag in på rutinkontroll på Mödravården.
Magen mäter cirka 27 cm från botten till mitt mellan naveln och revbenen. Att den sen står ut som en saturnusring runt hela mig när jag står upp är väl en annan femma... Jag har jättesvårt att förstå att jag kommer att klara tillväxten som väntar faktiskt. Det kommer att krävas en egen postadress till magen om den skall fortsätta växa såhär! 8-)

Ninja väger nu snart cirka 1 200g och är cirka 30 cm lång. Om hon skulle få bråttom ut nu är chanserna goda att allt skulle gå bra.
Vårdguiden - vecka 28
Det sprattlas friskt därinne nu (när jag inte sitter uppe och spelar kort till ljudlig musik halva natten). Man får snabba små retursparkar om man trycker försiktigt på magen.

Tobias ojar sig lite över att han inte får plats i mitt knä och jag har lovat att han skall få mycket plats där när Ninja har kommit ut. Han sade tidigare ikväll att "jag kan ge henne välling, så kan du vila". :-) Lillgubben.

1 kommentar:

Birger sa...

Intressant läsning, snälla och omtänksamma barn, syns på söndagskväll!