lördag 25 augusti 2012

Hemmamorgon

En morgon hemma - åh så skönt!

En kollega fick akut ryggskott av kajakpaddlingen och var tvungen att åka hem redan på kvällen igår.
Jag var inte sen att haka på och erbjuda skjuts. Så strax innan efterrätten igår tog vi en taxibåt över sundet till fastlandet och jag kröp lyckligt ned i min egen säng strax efter ett i natt. :-)
Efter frukosten halkade David på något och gjorde illa tummen...
...han valde att vila en stund och läsa favoritboken till det gick över (tror han låg där i 20 minuter minst). :-)
Jag fick nästan äta min frukost färdigt ostörd med tidningen, sen samlade pojkarna leken runtom mig och jag fick avrunda och städa bort ätdonen.

S är och hjälper farbror E att flytta från lägenhet till hus. Jag njuter av barnen och vi har det extremt mysigt (Tobias konstaterade just att vi hade en mysmorgon). :-)

Herr Potatis, David-style.


Nyckelpigan ville också äta frukost...
Tobias spexade så hårt att det var svårt att fånga honom på bild!
En hastig sväng med dammsugaren senare plockade vi fram "storlegot" och konstruktörerna skred till verket. Intressant att notera att med jämna mellanrum kommer Tobias på att han vill spela DS - jag säger nej - han blir arg - kommer över det - börjar bygga lego igen (en process som tar max en minut). Fantasin finns där, det är bara fokus som sviktar till och från... :-)
Koncentrerat flygplansbyggande.
En "strömmare" som skall ladda den lilla mini-transformerfiguren.

Nu är det dags att äta lunch!

1 kommentar:

Birger sa...

Vilka roliga krabater