lördag 29 december 2012

Fler storfötter

Stora fötter med nya sockar.
Så trött att han lutade omkull sig och somnade mot storebror...

Båda pojkarna har gjort ett litet växtskutt i vinter. :-) Plötsligt blev alla sockar små, jag har rensat hos Tobias och köpt lite nytt till båda pojkarna. Har kvar att rensa ut småsockar hos David, känns som om de flesta kan gå raka spåret till Ellinor... :-D Lyckligtvis passar skorna ännu, där kan jag känna mig lite nöjd över att jag tagit i lite med storlekarna de använder.

S mätte David på sportaffären för ett par dagar sedan, 101 cm stod det. Det förklarar varför han så ledigt kan använda brorsans byxor av storlek 104... Bara att rensa ut hans garderob nu på en gång då och lassa in alla kläder i storlek 104!

Tobias har också ryckt. Han kan nu på riktigt ha storlek 110 på byxor (han har rullat upp benen på många par hittills och har haft kvar ett par av sina 104 byxor) men 110 på tröjor är lite väl precist i ärmarna så där är det dags för en uppgradering.

Själv har jag precis rensat både gravidkläder och sommarkläder ur min garderob, in med en massa spännande gamla kläder... :-D Passade på att rensa lite också, så det blev en liten delmängd till Röda Korset också. :-)

PS. S bar upp en sovande David till sin säng, men en timme senare vaknade han av Tobias rop ut ur duschen - därefter höll David igång till 00:30 ungefär... gääääh... X-[

2 kommentarer:

Birger sa...

Den ser ju bra ut, tillväxten, och sedan att det kanske går att byta neråt gör ju att det inte blir fullt så dyrt. Synd bara om David och Ellinor, dåligt med nya kläder.
Annars så ser dom ju fridsamma ut där dom sitter
krama dom

Birger sa...

Har David knoppat in på den övre bilden? :)