onsdag 26 december 2012

Här

Här (i soffan, till suset av luftvärmepumpen) sover Ellinor så väldigt väldigt gott. Det gör jag med. Men det känns ju inte rätt! X-)

Tobias hade en exceptionellt stökig kväll, han kom inte till ro förrän efter 23, i vår säng. Det var inte frågan om nattskräck (tack gode gud) utan det var funderingar över ljud i Star Wars, över om vad som skulle hända om det kom lava ändå upp till hans rum, över om det mönster han såg i taket verkligen inte var ett monster.
Frågorna var oändligt många och ganska allvarligt ställda, de tog heller aldrig slut. Till slut ville han att S skulle lägga sig brevid honom eller så ville han komma upp och vara med oss, men efter lite övertalning kom han till sist till ro. :-D
Efter det hörde vi av honom en gång, då ropade han på mig och satt upp i vår säng. Men han var inte vaken så jag tippade omkull honom och sen har det varit tyst. :-)

Nu har S precis lyft över honom till hans egen säng och jag skall fundera på att bära upp Ellinor. Eller så sover jag i andra änden av soffan? X-)

1 kommentar:

Birger sa...

Ni får väl skaffa inspelat sus att sova till, eller kanske valsång, det är ju rogivande.
berätta för Tobias att dom monster han ser på natten är snälla monster som syns i taket för att han skall veta att dom är där och vakar över honom
Haren ser ju ut att trivas i fotändan hos Ellinor
kram