lördag 1 december 2012

Första hemmamorgonen




Så skönt att det är lördag! Mormor och S har sovmorgon. Pojkarna, lilltjejen och jag är vakna. :-)

Det har varit en OK natt, jag har väl varit vaken en fem-sex gånger och vänt på mig och Ellinor. Till skillnad mot hennes allra första natt verkar hon nöjdare med mat nu (då fick S upp och gå med henne). Blir spännande att se hur det tar sig. Jag har i alla fall redan lagt in en middagslursbokning.

David kom in till oss på morgonen, vaken och lite stökig. Men jag tror han somnade, jag hann i alla fall drömma en bedrövlig mardröm om stökiga barn innan vi steg upp... 8-)
Nu är det hög tid för frukost i alla fall. Ellinor äter nu medan jag skriver, pojkarna har börjat prata om frukost. :-)

Sen tror jag vi måste gå ut i snön en sväng! :-)

3 kommentarer:

Morskan sa...

Oh! Du måste uppdatera ditt "Om mig" här på din blogg! Bumselibums!

Härligt med snö och en sådan där grej ni kan berätta åt Ellie varje gång hon fyller år, att "det snöade en decimeter under ditt första levnadsdygn", typ. ;)

Birger sa...

Synd bara att ni inte kunde vara med ikväll, ett fantastiskt julbord, för att inte tala om "karamellrummet" Mätta som korvar hela gänget.
Och ett oherrans väder från parkeringen och in, blåste som tusan från norr och så bitande kyla och snödrev, det var en pärs, glöggen smakade bra när vi kom in

en annan sa...

@ Morskan: Ah! Det måste jag! (uppdatera alltså) Jag sparade en tidning från den 29, men där står det förstås inget om snökaos etc. Men det kommer förmodligen att bli en av de där grejerna man kommer att komma ihåg. :-)

@ Birger: Det hade varit otroligt läckert att följa med på julbord! Blir inget sådant för mig i år, missade (GLADELIGEN) firmans julfest som inföll på Ellinors födelsedag. :-D Sen missar jag nog lika gärna firmans "julöppethus" imorgon också, då kunder kommer och äter jullunch hos oss på kontoret. Det är lite för tidigt att visa upp oss där ännu. :-)

Men men, det blir ju "riktigt" julbord sen, på julafton.