torsdag 27 december 2012

Nattsudderska

Sömnigt avslappnad på S arm.
David knoppade in, helt stillsamt, innan kvällsmaten.
Tobias har ritat sig själv i en rulltrappa! :-)
Ellinor är inte alls sömnig ikväll, till skillnad från föregående senaste kvällarna. Eller, det är inte sant - hon somnar/slumrar gärna på oss. Men inte ett spår av trötthet märks av när vi planterar henne i favorithörnet i soffan. Jag har suttit där en stund (i soffan), slumrande med Ellinor sovande i min famn. Jag började se filmen "Underbara Älskade" men den var allt för tung för mitt bräckliga hjärta så nu går jag och sätter mig vid datorn och spelar lite spel istället! 8-)

Idag lyckades vi bättre med att trötta ut barnen. David somnade när de fick se på TV innan kvällsmaten - tulle liten. :-D Tobias körde vi en "klassisk" läggning på - läsa bok med honom liggande i sängen sen ett par sånger framförda av förälder, inte spelade av CD-spelaren. Jag har en misstanke om att han överdoserat "äventyrlig" musik på sistone så vi skall minimera input såhär på kvällskvisten tror jag! :-)

1 kommentar:

Birger sa...

Jo, hon ser ju pigg ut, till skillnad mot David som ju ser ut att hänga med ögonen.
kramar