torsdag 3 april 2008

Hopp-hopp-hopp!


Vi testade hoppgungan för första gången igår och Tobias blev hur förtjust som helst! :-) Hans små fötter fattade direkt vad som var meningen, han skrattade stort och klev omkring och hoppade och knycklade sina små tår på alla sorters sätt. Vi filmade en snutt så ni får kika sen när vi laddar upp bilder för april. :-)

Det har varit en bra vecka, om man bortser från att S har varit dunderförkyld (jag känner mig lätt "mystisk" själv nu, så det är väl bara en tidsfråga...). Tobias och jag var på centrum i tisdags och fikade och gjorde lite ärenden, han var som en solstråle och klappade kärvänligt en jättesöt apoteksanställd (tjej) på rumpan (jag menar, vaddå??!) och log och skrattade åt alla som pratade med honom (och det var många som gjorde det!). I provhytten på H&M fick han beskåda sig själv medan jag provade kläder och han skrattade och log åt det med, till han upptäckte någon detalj på vagnen som var mer intressant (bilden nedan).


Vi träffade mammagruppen igår och tobias blev ordentligt klappad på av en av småtjejerna och sög på en annan liten tjejs tumme (den verkade smaka intressant!). Till skillnad mot Tobias kände jag mig litegrann som en antisocial amöba (tror att det kan vara förkylningen som påverkade, eller så var det bara ett ögonblick av självinsikt?). Vad vi än pratade om kände jag att jag inte bidrog med något över huvud taget, kände mig rätt så blek och ointressant. Men men, det var trevligt ändå, kul att se hur de andra lever och bor och efteråt fick jag en rätt rejäl promenad på nästan en och en halv timme (hem via Infra City).

Idag har vi haft vilodag, jag har sett på film ("Nina Frisk") medan jag ammat och Tobias har ätit duktigt (gröt) och fortsatt bajsa (summan slutade på samma antal som igår, inklusive en gulfis...).

I morgon skall vi åka till Stinsen och träffa två av mina föräldralediga kollegor och deras barn för lunch, om jag inte vaknar förkyld vill säga.

Inga kommentarer: