tisdag 15 april 2008

Sömnrekord


Alltså, vilket dygn av sömn! :-) Vi har bestämt oss för att kollektivt testa teorin om att man blir piggare på morgonen om man går och lägger sig tidigare. Det betyder att hela familjen lägger sig tillsammans, klockan 22:00. Igår lyckades vi hyffsat, vi låg i sängen alla tre klockan 22:30 sharp. Inte så illa med tanke på hur det brukar vara...

Tobias somnade väl rätt så snart efter sänggåendet (ca 23:00), och vaknade inte förrän vi väckte honom (eftersom mitt ena överfulla bröst läckt ut så mycket mjölk och gjorde så ont att det blev besvärligt) vid pass 07:30. Sen somnade både han och jag om och han sov dessutom vidare när jag steg upp vid 09:30. Det hördes inget från sovrummet förrän 11:45 cirka, då han glad i hågen busade igång sig själv med täcket.
Då fick han lite mat och vi hastade i kläderna och ut på promenad. Vi skulle träffa Valter och hans mamma för en tur i närområdet. Solen lyste ned i vagnen, fåglarna kvittrade, rådjur skuttade över vägen och sällskapet var prima - Tobias missade hela den upplevelsen eftersom han somnade ett par hundra meter från vårt hus... Det blev en timmes promenad cirka. Sen gick jag på ICA, tog bussen hem och Tobias vaknade inte.
Och han vaknade inte.
Jag till och med satte mig för att fika lite och han vaknade inte!
Inte förrän 16:15 hörde jag av honom igen, då var han strålande glad och nöjd i vagnen som stod kvar utomhus efter promenaden.

Han måste ha sovit "nog", för han brukar så gott som alltid vara lite grinig när han vaknar från sina små dagsvilor, men inte idag! :-)

Det innebär, med ett par korta avbrott, cirka 16 timmars sömn! Milda makter... Vi får hoppas han håller sig vaken resten av kvällen nu så att han somnar lika snällt ikväll som igår! :-)

2 kommentarer:

Morskan sa...

Vilken skön dag! Njut, syrran! Och grattis till ett halvt år som mamma (och pappa och barn ;O))!

en annan sa...

Ja herregud, jag har tänkt mycket på att det redan gått ett halvår... milde tid. :-) Tack!