torsdag 17 april 2008

Matframsteg


Idag satt Tobias och sög på ett rån medan jag satt och fikade. Det var ett smärre genombrott, för vid tidigare försök med rån har han inte alls fattat att det är något man skall äta. Men den här gången förde han beslutsamt bitarna direkt till munnen och började "äta" på dem. Det var inte helt okomplicerat att pricka munnen, och ibland blev det bara en tumme in i munnen (rånet ramlade ned i knät), men han sög nöjt på de bitar han fick in. :-)

Sen har vi haft en större framgång med övrig mat också, ett tag åt han bara mild havregröt och grät och kräktes upp alla puréer utom majspuré. Men så provade vi en burk med "vanlig" mat, dvs barnmatsvarianten av biff stroganoff och HIMMEL så han åt! :-D Lite blåbär satt dessutom som en smäck till efterrätt.


Stärkta av den framgången får han nu två mål mat om dagen, gröt på dagen och burkmat till kvälls. Kanske inte helt "enligt boken" då man ju bör ge något lättare till kvällsmat (har jag för mig). Men eftersom han inte går och lägger sig förrän ganska många timmar efter den måltiden tror jag det är lugnt. Vi har i alla fall inte märkt av några reaktioner på sömnfronten.

Det kan man ju inte säga om bajsfronten då. He heh. Blåbär i brallan säger jag bara...

Nej, nu skall vi äntligen ta oss ut en stund, innan Tobias har ätit upp musmattan helt.

Inga kommentarer: