onsdag 21 november 2007

Baby is down

Halleluja, han sover. :-)
Han har varit vaken sedan 10-snåret idag, en ganska "lat" dag alltså. Han var vaken klockan 04 (fick mat) och sedan 06:30 (fick mat och ny blöja), sedan vaknade han inte förrän 10 igen då. Sen har han varit vaken. Men nu har jag precis gått och vaggat honom och sjungit "oj-vad-det-regnar" för honom i tjugo minuter och sen lyckats lägga honom i sin egen säng (andra försöket) och han verkar ha somnat.
Han bör hur som helst bli hungrig igen om en halvtimme sisådär, så vi får se hur länge han sover. :-)

Han är ju egentligen ganska trivsam när han är vaken, kikar på det som går att kika på och tar små lurar när han glömmer av sig. Men det går inte att lägga ifrån sig honom någon längre stund så det blir inte så mycket gjort här hemma. 8-)
Tidigare idag låg han i babysittern och var relativt missnöjd, men inte så ljudlig så jag vaggade den med höger fot och trampade på symaskinens gaspedal med vänster, så fick jag sytt ena långsidesfållen på en av juldukarna mamma klippte till av resterna av gardintyget. Man tar vad man får, bättre en långsida idag än ingen. :-)
Sen hann jag tömma torktumlaren också, vika tvätten får jag försöka göra senare.

Nu gråter han!

Inga kommentarer: