söndag 11 november 2007

Lugn natt - farsdag


Det blev en lugn natt trots allt. Vi pyjamasade honom, nattade huset (släckte ned och förberedde för natt) och jag satte mig i sängen för att amma. Han sprattlade och grät en del, men åt bra. Jag rapade honom och sen lade vi oss ned och fortsatte amma. Då somnade han äntligen (vid 01). Sen flyttade vi inte på honom förrän han vaknade på morgonen vid 05:30. Då fick han en ny blöja och första frukostmålet varefter han somnade om.
Sen vaknade han igen vid 09, fick lite att äta men var mest missnöjd och klämde till slut ur sig ett "sprak" i blöjan som vi bytte bort när vi steg upp. Alltså egentligen en ganska "normal" och lugn natt, något vi verkligen behövde efter den kvällen!

Det är ju fars dag idag, S fick en slips av Tobias som han kanske kan ha på sig vid min systers och hennes G's bröllop nästa år. :-) (han måste ju bara få en "klassiker" på sin första farsdag...)
Han borde ha fått frukost på sängen men ingen av oss gillar att äta i sängen, så i vårt fall får "frukost på sängen" jämställas med frukost vid datorn... Om det är något vi har hunnit lära av Tobias så är det att "passa på" medan tillfälle ges så frukost vid datorn fick S igår när Tobias var lite lugnare på morgonen, idag fick han själv fixa vår frukost medan jag underhöll Tobias.

Nu har vi precis ätit "frunch", och Tobias skall få sin lunch.

Fotoalbumet är uppdaterat. :-)

Inga kommentarer: