söndag 4 november 2007

Första snön och en rik dag


Yippee! Första snön föll inatt! :-))) Det blev genast lite lite tystare, och mycket ljusare. :-) Det måste ha varit väldigt kallt i marken också, eftersom snön faktiskt fortfarande ligger kvar (nu inne på nästa dygn).

Det har varit en otroligt "rik" dag idag. Säkerligen tack vare Tobias farmors goda inflytande. :-D

Vi har hunnit med att vinterstäda terrassen (S), tvätta (tvättmaskinen), lappa kläder (jag), promenera med Tobias (farmor), baka äppelkaka (jag), släktforska (S och farmor), laga älgstek (farmor), gå på halloweenfest (S, Tobias och jag), komma tillbaka i tid till middagen (vi som var på vift), äta ultragod middag (alla) OCH spela Bingolotto (alla). :-D Den ni!

Jag och Tobias sov lääänge idag, den var nästan halv tolv innan vi vaknade helt. Helt fantastiskt skönt. Därför känner jag mig oförskämt pigg nu. :-)
Det var mycket trevligt att göra en blixtvisit på halloweenfesten vi var bjudna på. Alla kompisarna beundrade Tobias artigt och vi var förstås så stolta att vi pyste över. :-)) Tobias sov genom hela visiten, helt otroligt. Men kanske bra, för om han öppnat ögonen en enda gång hade han bara sett en massa häxor, trollkarlar och andra monster runtomkring. Alla hade verkligen ansträngt sig för att klä ut sig, otroligt roligt. :-D Jag älskar halloweenfester!
Vi hade definitivt kunnat stanna längre, men det blir mer tid för fest när Tobias blivit lite äldre. :-)

Jag hann byta några ord med en annan mamma där på festen, som trivsamt nog erbjöd sig att vara barnvakt. Vi kan säkerligen byta tjänster, eftersom de har en förtjusande liten dotter (hon som var här med sin far och spelade poker för några veckor sedan).

Ikväll har farmor lyckats söva sonen så att han faktiskt sover i sin säng sedan ett par timmar. Jag skall ta och smyga mig in där nu och se om jag hinner sova en stund innan han vaknar för sitt nattmål. :-)

1 kommentar:

Morskan sa...

Blir oresonligt avundsjuk på din väninna som erbjuder sig att vara barnvakt - det är ju jag som skall vara barnvakt... Det borde vara förbjudet att bo längre bort än grannkvarteret från sin syster.;O)

Man lever länge på de där rika dagarna och man mår väldigt gott när man lägger sig om kvällen. Ni var "in the zone" och hade "flow"!:O)

Glad att ni lagt ut bilder på Tobias farmor - roligt att se henne!

Jag tror att Tobias just nu liknar Norah litet när hon var i hans storlek! Jag saknar lill-Tobias så att det känns i kroppen fast jag aldrig träffat honom - ge honom blöta pussar från mig!