onsdag 26 mars 2008

BVC

Ålder: 5 ½ månad
Vikt: 8 140 g
Längd: 66,8 cm
Hattstorlek: 44,5 cm

Idag var en ordinarie föräldragruppsträff på BVC. Vi skulle prata om säkerhet i hemmet och hur man undviker olyckor. Men eftersom det bara var jag som var förstagångsmamma hoppade vi över instruktionsvideon. Lite synd det tycker jag, de brukar ha tämligen högt underhållningsvärde de där instruktionsfilmerna. :-) Men hon nämnde de mest vanliga grejerna i alla fall, så att vi fick lite att tänka på framöver.

Efter BVC fikade vi på centrum. En lätt kaotisk upplevelse med barn som om varandra inte riktigt ville sova eller skulle äta etc. Men det var trevligt ändå! :-)

Efter detta somnade förstås Tobias så jag passade på att gå till jeansbutiken och prova jeans, en uppgift jag blir svettig av att bara tänka på! Men kors i taket, jag hittade ett par! Inspirerad av S senaste jeansinköp bad jag att få prova ett par G-Star med låg midja och raka ben, fram plockades ett par L32 W29 (kunnigt eller lyckosamt gissat av den hjälpsamma expediten) och de satt som en smäck.
Nu måste jag bara fundera på om det är värt att investera i ett par "riktiga" jeans nu när min kropp är i denna relativa förändringsbenägna form... (57 kg mjölkfabrik).

Vi fick oss en fin men blåsig promenad hem sedan och Tobias åt med relativt god aptit en portion potatis och blomkålspuré mixat med morotspuré (tips från BVC, att mixa en potatis med en "sötare" puré). :-)

Nu sitter han nöjt i mitt knä och har tillfälligt glömt att han är hungrig.

Inga kommentarer: