fredag 7 mars 2008

På andra sidan (förkylningen)

Nu, äntligen, känns det som om vi har blivit bättre, både Tobias och jag. SÅ skönt! :-)

Solen har lyst, nästan irriterande envetet klart och varmt alla de här sjukdomsdagarna. Igår tog vi oss i och för sig ut en sväng när jag var tvungen att besikta bilen. Det var jätteskönt, även om det tog på krafterna. Men det är SÅ skönt med solen! Jag bara älskar solskenet. Inte är det konstigt att man blir lite mörkare i sinnet de mörkare månaderna. Men jag skulle inte vilja vara utan det. Jag tror inte man kan uppskatta solens och ljusets återkomst på samma vis om man inte först upplevt motsatsen... :-)

I morse låg jag intill Tobias när han hade ätit färdigt och kände hur otroligt skönt det är att inte ha ett enda måste. Inte en enda tid att passa, inte en enda grej som måste göras (förutom att se till att Tobias har fri tillgång till mina bröst, och nya blöjor vid behov förstås). Tror inte jag fullt ut har insett vilken osedvanlig och unik lyx detta är, att kunna spendera flera dagar på rad utan "måsten".
Å andra sidan tror jag även här att man inte fullt kan uppskatta en sådan frihet om man inte först upplevt motsatsen. Men ändå. Och i ärlighetens namn tror jag inte heller att jag skulle må bra av för mycket av detta goda, jag har ju slitit en del med det tidigare under ledigheten. Men ändå.
Det var en otroligt skön insikt att få, sådär på morgonkvisten, när solen lyser och barnet är nöjt.

Nu skall vi spendera resten av den här "lediga" dagen med att åka lite buss till ställen där jag kanske kan få tag på badkläder som inte är för små eller från 90-talet (jag säger bara, Baywatch, släng dig i väggen! Min gamla och enda baddräkt går verkligen inte av för hackor...). Vi skall börja på Babysim på lördag!

He he, mer Baywatch (YouTube).

Inga kommentarer: