fredag 8 januari 2010

Åkpåse

Härunder känns inte längre en hård klump, men han
får en ilsket röd fläck där när han blir varm eller kall.



Det fortsätter vara kallt och jag lider fortsättningsvis av högre eller lägre grader av dödsångest när jag skall ta med David ut i kylan.

Den sista helgen innan jul lyckades jag nämligen förfrysa hans vänstra kind och efter vad jag förstår händer det gärna igen på samma hudyta om man utsätter den för kyla. Dessutom gör den fläcken extra ont på honom om han utsätts för extrema temperaturer. Så nu ser man sällan hans ansikte när vi är ute och promenerar, jag arrangerar filtar och annat med olika överlappningstekniker så att hans utandningsluft skall se till att luften närmast ansiktet aldrig blir så kallt som det blev den där olycksaliga eftermiddagen.
Jag scannar www.blocket.se efter åkpåsar, har hittat ett flertal lämpliga kandidater som ligger i 200-400kr klassen. Skall försöka skaffa en denna helg. Det känns som ett alldelens lagom komplement till båda våra vagnar (i sittläge, med fempunktssele funkar inte fårskinnsåkpåsen som annars varit helt optimal).

Inga kommentarer: