fredag 15 januari 2010

Rörelse

Rörlig (i julklappsdressen från moster och morbror i Luleå)

Glöm vad jag sade om att David inte kan sitta själv! :-D Han sitter visst själv, inte så länge, men ändå. :-) Vi har inte övat speciellt intensivt, en liten stund per dag bara. Idag märkte jag att han faktiskt satt mer upprätt och föll inte omkull förrän han provade sträcka sig efter något. Inte lätt med det tunga huvudet!

Ikväll lade S honom på en filt på golvet i köket och upptäckte att han ganska snart arbetade hårt för att ta sig ut på golvet. Han lyckades väl och efter en stund låg han och kände på bordsbenet en 50-60 cm bort. Lite senare låg han ytterligare 40-50 cm längre bort och vänd åt andra hållet, för att snabbt som blixten (relativt sett då) förflytta sig baklänges på golvet med kletiga små geckohänder. :-D

Den lille mannen rör sig! :-D

Inte fullt så rörlig, i julklappsdressen från morfar

I eftermiddag har vi varit på tur till centrum för att köpa en födelsedagspresent till Alex som bjudit till tvåårskalas på söndag. Vi fikade på Wayne's, det är en sann upplevelse att fika med David och Tobias. Vad som helst kan hända! Som regel är Tobias extremt väluppfostrad (mycket mer än hemma!) men det händer att ett eller annat förbipasserande sammanbrott slår sig ned och gör oss sällskap ett tag. Idag var vi alla tre på gott humör så sammanbrotten kom och gick ganska snabbt och berörde ganska enkla ämnen som Davids mat (VILL HA), mammas gaffel (VILL HA), inte sitta stolen etc. Han var hyffsat ljudlig dock så jag blev lite svettig, men sammanbrotten passerade och vi fikade och busade och pratade så det stod härliga till.
Det är rätt koolt att sitta där med våra två gulliga pojkar, i varsin stol. *myser*
Tobias meckar med "väjtygen" han fick av farmor och J-E i julklapp

David ville som väntat inte äta speciellt mycket, inte ens fruktpuré, jag får förlita mig på att han får i sig det han behöver när han väl äter... Han åt jättebra till frukost och fullständigt vargade i sig en jätteportion gröt när vi kom hem. Jag måste försöka ta mig in och mäta/väga honom till veckan så att jag får siffror på min oro.

Nattsudd: S bakar grova rundstykker och jag är sällskapssjuk, därför står jag här vid datorn i köket och hänger - jag borde sova!

Inga kommentarer: