fredag 29 januari 2010

Sovmorgon

Bland det första som leks med varje dag

Idag somnade jag om när jag ammade David på morgonen. Tobias lekte själv i en hel timme - utan att förstöra något! :-D Han måste vara ganska nöjd med ordningen på sitt rum för han hade läst böcker, lekt med bilar och packat väskor (småväskor/sminkväskor han fått av mig). Han väckte mig ett par gånger när han var in och värmde sig i sängen brevid David och mig men annars försiggick den mesta leken ganska lugnt och harmoniskt.

När han till sist ville att vi skulle stiga upp kom han in och deklarerade "ta av blöjan, nakefis". :-D Då hade han tagit av sig pyjamasen och var på gång av med blöjan. Jag flög upp för att dubbelkolla att där inte var någon bajs och när jag sett att det inte var det kröp han upp i sängen en liten stund till för att värma sig (jag fegade ur och vågade inte ha honom blöjlös i sängen) och sedan började vi dagen. Då var klockan efter nio! :-)

Även David får låna verktygen ibland

För en stund sedan diskuterade vi middagsvila eller inte och beslutade att inte sova. David kommer att behöva sova en längre stund lite senare men nu är det tvättvikning och allmän lek som gäller. Jag är för förkyld och det är lite för kallt (-10) för min smak för att gå ut just nu, men vi kanske drar på oss overallerna och går ut och skottar lite senare. Det har småsnöat hela dagen idag.

Så mycket snö att man bara ser hjulet av den omkullvälta trehjulingen...

Inga kommentarer: