onsdag 20 januari 2010

Glad liten fyr

Det känns gott i hjärtat att höra ett litet skratt från vagnen yttrat av en sovande David. :-) Hans liv är nog inte så eländigt ändå, om han drömmer så att han skrattar litegrann. Väldigt gulligt är det i vilket fall! :-)

Lämningen gick bra. Nu var alla barnen och alla fröknarna ute så det fullständigt kryllade av små tultingar, bara precis så stora att de kunde vagga fram i overall och vinterskor. De nyinskolade har släppts lösa... :-D Tobias vaktade David som blev uppvaktad av ett par små nyfikna kompisar. Han blev lite ledsen när jag skulle gå, men efter en puss och en kram blev han nöjd och promenerade med bestämda steg iväg bort mot de andra barnen. Jag fick skaka av mig ett par efterhängsna små och David somnade innan vi hunnit till korsningen utanför dagis. :-)
Nu skall jag väcka David och gå upp och gå igenom "kaoshyllan" i Tobias garderob så att jag får undan klädlådorna på övervåningen (och rensat lite urvuxet ut ur hans garderob).

Jo förresten, fröken Monique berättade att hon nu får påminna Tobias om att han skall äta när det är lunch, han bara pratar och pratar och pratar och pratar - har oändliga mängder saker att berätta tydligen! :-D

2 kommentarer:

Morskan sa...

Brås han på Ruben? ;O)

en annan sa...

:-D Jamen det gör han ju! :-D