måndag 18 januari 2010

Sen lunch

Tobias ville absolut på inga villkor komma in när vi kommit hem. Han fick gå själv hem från bussen och driver nu omkring på gården och hittar igen sina leksaker (och äter snö, suck). David är nöjd, har sovit en stund på vägen hem men jag anar att han är utsvulten så det är bäst jag brassar på käk åt oss allihop!

Men det känns skönt att ha varit ute idag, och skönt att Tobias vill vara ute och leka lite också även utan mig.

Imorgon är det dagis för Tobias och 6-månaderskontroll på BVC för David. Håll tummarna att David lagt på sig och växt någon centimeter! :-) Jag har bytt ut hans garderob och han använder nu enbart strl 74cl så jag TROR att han har växt...

6 kommentarer:

Morskan sa...

Jag har sett den gröna overallen skymta på ett par bilder! :O*

Morskan sa...

Rubbe har äntligen växt också. Nu börjar raskt byxor strl 92 bli korta och det känns ju bra.
Jag har tagit bort allt i strl 104 till Norah, 110 sitter som en smäck, 116 är inte nämvärt långt men kanske litet brett åt slanka fröken. Så om jag kommer mig ut på någon rea innan den är över - vilken storlek skall jag köpa till henne (alltså för höst/vinter 10/11)? 122? :Oo

en annan sa...

Ja! Den är helt suverän! Precis sådär gosigt varm som man behöver den här tiden på året också! :-) S vill också ha en...! :-D

en annan sa...

Åh, det där med att köpa "i förskott" är ju jäkligt svårt! :-o Just nu känns det "safe" att köpa 92 till Tobias även för sommaren, men hösten? Gudarna vet...
Skor vågar jag då definitivt inte köpa! Han kan inte ha 26'orna med extra sockar i! :-[ Men tur som var är det ju mildväder ute nu så det funkar med ett par sockar...

en annan sa...

Förresten, jag var SÅ nära att köpa en apsnygg liten byxklänning till Norah på rean i Norge! Jag ångrar SÅ att jag inte gjorde det, den var bara FÖR läcker...! *svär*

Morskan sa...

Jag gillade verkligen overallen! Tyckte den var just gosig och så tuffsnygg också. :O)

Nä, skor är helt uteslutet att köpa i förväg. Kläder blir mer och mer safe - på vinterrean köper man höstens kläder och på sommarrean vårens och nästa sommars. Litet så i alla fall.

Aahh, byxklänning! Låter ju för härligt! Tusan också. ;O) Hon har en byxkjol nu och det är ett suveränt plagg! Hon känner sig jättefin i den, strumpbyxor eller fina sockar syns (ja, jätteviktigt! ;O)), men hon kan ändå leka hejvilt utan att behöva tänka på var kjolen är (inte för att jag tror att hon gör det ännu. Men när som helst).