lördag 24 november 2007

Faster, farbror och kusinerna


Nu har faster, farbror och de två stora kusinerna hälsat på. Första träffen med de norska släktingarna förlöpte fantastiskt väl! Jag fick överlämna en nyäten och nybytt vesle gutt till faster och kunde sedan hasta iväg och handla.

Det var väldigt tyst när jag kom hem igen.
Det var för att faster hade gått omkring med den lille sovande mot sin axel ända sedan jag åkte! :-o Vilken insats! :-) Senare sov han som en liten knubbig groda mot både fasters och äldsta kusinens bröst, det är tydligt att de går hem. :-)

Tobias har haft väldigt ont i magen idag, men så har även jag så det är väl inte så konstigt. *suck* Sen har han fått ilsket röda utslag på sidan av huvudet/kinderna och runt ned på bröstkorgen. Det _verkar_ inte klia, men han kan ju å andra sidan inte klia med sina små händer så det är ju svårt att veta säkert. VAD skall jag våga äta egentligen? En vecka på hårdbröd och ost som faster föreslog är kanske inte helt fel?

Han (och jag) sov länge idag, det var skönt. Vi låg och småpratade en halvtimme innan vi steg upp men sedan vi steg upp vid 10:30 har han inte sovit en blund förutom de små blundarna hos faster och kusin. Under eftermiddagen/kvällen har han varit ledsen och mest sett ut som om han haft ont i magen. Men efter 21-matningen gick det faktiskt att få honom att somna och KORS I TAKET nu sover han i sin egen säng sedan cirka 22:00.
S vaggade honom (i korgen) lite lätt till han somnade, sedan tog jag över så att S kunde gå ned och säga hej då till familjen (som bor på hotell). Tobias vaknade till en gång och tittade noggrant på mig allt medan jag vaggade sängen försiktigt fram och tillbaka. Till sist slöt han ögonen och somnade. Han gjorde precis samma när S sövde honom första gången.
Otroligt skönt!
Det kändes som om han för första gången var trygg med att "se" att vi var där, han behövde inte lyftas upp och vaggas i famnen. :-)

Inga kommentarer: