fredag 30 november 2007

Gröt i huvudet

Idag tog vi det lugnt på förmiddagen, lite sovmorgon, frukost och sedan ammade jag framför TV'n till det var dags att ta sig an dagens uppgifter utanför huset.

Tanka bilen, tvätta bilen, lämna in återvinningen, köpa blöjor med Libero-rabatt, åka till Kista och byta en rolig body vi fick av Peter och Malin från Cubus (tyvärr, men den var för liten). En lagom lista och inget som egentligen "måste" göras, men en anledning så god som någon att ta sig ur huset.

Tvätta bilen fick vänta eftersom det var så himlade lång kö när vi hade tankat, men jag fick lära mig att biljetten gäller i minst två månader så vi borde hinna köra förbi och göra det innan den gått ut. :-)

Förresten var det lite irriterande att vi inte kunde köpa blöjor igår, när vi ändå storhandlade. Blöjhyllan gapade tom när vi hade fyllt vår vagn med det andra som skulle köpas. Men men, shit happens, jag skulle ju ändå den vägen så jag svängde förbi ICA Maxi och handlade två paket Libero "midi" 5-8 kg för 95 kr/st minus 50 kr rabatt. Helt OK pris! :-) Vi tycker att storleken under har börjat bli liten, kardborren från baksidan sitter i yttersta kanten på framsidan och det har hänt oftare på sistone att blöjorna blir överfulla. Men så står det att "mini" 3-6 kg har ett speciellt ytskikt som absorberar rinnigt bajs speciellt väl. Det behöver vi ju verkligen, så har inte de här nya samma funktion lär vi potentiellt sett få uppleva "läckage" av det mindre trevliga slaget! Hm. Nåväl, vi får väl testa och se...

Tobias har haft på sig storlek 62 idag, från topp till tå, de satt fantastiskt fint (inget stretande med knapparna i grenen och ingen känsla av att midjan var för snäv på byxorna). Han har vuxit, den lille klumpen. :-) Det är lite speciellt att titta på bilder där han har på sig samma kläder som han nu inte längre kan ha, speciellt de tidiga bilderna där alla ärmar var både vida och för långa. :-) Han var så himla liten, gosegubben! :-)

Nåväl, vi tog oss till Kista utan problem och Tobias lyfte möjligtvis på ett ögonlock när jag förflyttade honom från bilstolen till barnvagnen. Sen sov han väldigt förnöjt genom flertalet butiker och till och med upp till SF-biografen fram till jag började titta på finkläder åt mig själv på H&M (typiskt!). Han funkar ju bättre än ett dåligt samvete! Ingen onödig shopping så länge han är med... :-D Sen testade vi amningsrummet två gånger, det funkade ju bra, även om det var långt ifrån fräscht. Han bajsade en hel massa så blöjorna tog slut - inte bra, måste utöka antalet i väskan om jag tänkt mig stanna längre på liknande turer.
Efter han fått mat passade jag på att köpa mig min favorit raggmunkar med stekt fläsk och rårörda lingon - mums!


Sen hörde S av sig och berättade att han var på väg, så vi väntade och han hoppade på tunnelbanan istället för tåget så att vi skulle kunna åka tillsammans hem.

Då började eländet.... 8-) BILNYCKELN VAR BORTA!

Herreguminskapare, var någonstans hade den ramlat ur min jackficka???? Jag och S backtrackade genom alla butiker vi besökt, jag anmälde mitt namn och nummer nere i garderoben vid lekrummet/amningsrummet/toaletterna och vi frågade väktare och städare. Ingen bilnyckel stod att finna.
Och blöjorna var slut (kändes som en faktor som gjorde situationen minst dubbelt så hemsk).
Det återstod bara att beställa en taxi med barnstol så att vi kunde åka hem och plocka på oss vår reservnyckel och åka tillbaka och hämta bilen... *suck*
För säkerhets skull gick vi ned och kollade så att den inte ramlat ur redan vid bilen.

Det hade den inte.


...

Den satt i låset!


GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH! Jag borde för fasen inte få vistas utanför våra fyra trygga väggar! *muttermuttermutter* Herregu vilken tur att ingen stulit bilen!

*stor suck*

Och vilken vanvettig tur att S tog det hela med sådant jämnmod, han bara hjälpte till att leta nyckeln och gav mig uppmuntrande pussar när det behövdes. *kär* Och vilken tur att Tobias inte riktigt vaknade om och upptäckte vilken otäck bajsblöja han egentligen hade på sig.

Slutet gott allting gott.
Nu är det läggdags igen, har precis ammat klart och skall försöka plantera Tobias i sin egen säng igen.

Inga kommentarer: