torsdag 8 november 2007

Midnatt råder, tyst det är i husen...

Alla sova, släckta äro ljusen, äro ljusen... (tipp-tapp)


Inte utan att man får lite julkänsla när frosten lyser vit på taken och både S och Tobias har somnat så sött på sängen. 8-) Jag nickade också till en stund men vaknade pigg och glad och satte mig att slösurfa lite.

Hittade den här sidan med barn/babygrejer på nätet, inte så billigt kanske, men enkel och överskådlig: www.barniallt.se

Skulle surfa lite på nappar tänkte jag. Vi läste tidigare om en alternativ form (tillverkad av NUK) som går "uppåt" i barnets mun. Men vi läste också om fler föräldrar som har spädbarn som inte finner någon ro annat än vid mammans bröst just den här rastlösa vakenperioden på kvällen (alltså mellan 18-22). Jag tänker inte stressa med napp/smokk dock, som jag sade tidigare - han kan få ligga i min famn ännu ett tag, han är ju så liten. :-) De ömmande bröstvårtorna får ju vila sedan, när han faktiskt somnat (som nu). Och sen lär de ju få vila otroligt mycket när han plötsligt blivit för stor för att söka tröst vid just dem. Alla säger att det går så fort. Helt plötsligt är han stor och tjatar på oss om moped och hockeyklubba (eller varför inte nya ridstövlar??). 8-)

I morgon skall jag klippa mig, det blir ett litet äventyr. Tänkte försöka tajma så mycket amning som möjligt fram till jag skall sätta mig i stolen, sen får S ta lillen på promenad med vagnen. Det BORDE gå bra... :-o Frisyren? Hmhmm... funderar allvarligt på att klippa av en hel massa hår. Får se om jag vågar när jag väl kommer till skott! :-)

Nu har det börjat "pysa" i rummet intill, det betyder att sonen har börjat vakna och ligger och fnyser ljudligt (skulle kunna säga hyperventilerar, men det är inte riktigt så djupa andetag). Det är helt i sin ordning, han bör vara hungrig nu, och blöjan behöver bytas (kände jag när jag sniffade senast). Sen måste han ju tvättas upp och pyjamas också. Sen kan han få somna om. :-)
Bäst att skrida till verket.

Inga kommentarer: