måndag 12 november 2007

Rapa, rapa, rapa och kniiip!

Gårdagen blev otroligt lugn och skön, himmel så skönt...! Lillen blev något mer rastlös efter midnatt, men han somnade gott när han fått mat och vaknade inte förrän 05:30. Ett ganska "vanligt" dygn alltså. Vi överdrev "rapningen" igår, och kanske kanske kanske så är det det som behövs för att hjälpa Tobias med magen. Han somnar ju väldigt ofta när han ätit, men nu plockar vi upp honom och provar rapa ändå. Igår kom det en rap som hördes från övervåningen ända ned till köket (S ropade upp och frågade vad det var som hände) och den var så ljudlig att jag blev helt kall av chocken.. :-D Det är ju enkelt att förstå att han har ont i magen om sådana mängder luft ligger och tar plats.

Så nu skall vi rapa, så fort han har ätit, helst medan han äter (när han tar sin minipaus mitt i) och definitivt så snart han visar tecken på magont.

Knipa skall vi också, nej, skall jag också. Jag bar in sommardäcken från bilen till garaget idag och halkade till på en lerig fläck, då blev det minsann läckage och jag kände mig plötsligt glad att jag har på mig binda! Herregud. Så det blir lite Susan Lanefeltska "kniiiiiiip" för mig härframöver.
Jag har i och för sig knipt så ofta jag kommit ihåg sen det slutade göra ont att göra det, men nu jäklar gäller det att knipa. Så att man inte drabbas av urinläckage, något jag hört inte är helt ovanligt efter man fått barn.

Tobias fick följa med till Sollentuna och fixa vinterdäck idag, han skötte sig fint även om han blev hungrig och fick käka i bilen medan vi väntade på vår tur i regnet. Sen vaknade han när jag stängde av bilen och klev ur inne på verkstaden, men somnade raskt om igen i min famn omgiven av allehanda buller och bankanden. :-)

I morse överraskade han mig genom att somna i babysittern medan jag duschade. Han hade helt vägrat somna om efter andra frukosten i sängen, som jag försökte lirka honom att göra (så att jag skulle hinna duscha), men så gick det utmärkt att somna i badrummet ändå. Och hårtorken sov han igenom också, duktig pojke! :-)

Nu sover han i mitt knä, det är hög tid att försöka plantera honom i sin egen säng istället så att han är utvilad imorgon när han skall träffa mormor för första gången. :-)

Inga kommentarer: