söndag 15 februari 2009

Feber

Idag har varit en febrig dag.
Tobias vaknade och var väldigt varm vid 8-tiden, somnade om ganska omedelbart i vår säng när vi hade hämtat honom och sov fram till en tidpunkt då S steg upp och gjorde frukost (jag var inte helt vid medvetande själv så jag har faktiskt ingen aning om när det var exakt...).

Sen har han varit klart "sjuk", ingen hosta och inte egentligen någon snuva att tala om men konsekvent hög temperatur så snart 'supparna' slutat verka. Han toppade på 39,6 när jag just väckt honom ur eftermiddagsluren.

Vi lade honom ganska sent (strax före 15:00) och sövde om honom en halvtimme senare när han vaknade till, tänkte att han skulle få försöka vila bort en del av febern kanske. Och vad han sov sedan! Till slut fick jag väcka honom vid 19:15! Sen åt han knappt av middagsmaten men ganska skapligt av kvällsmaten. Han fick stanna uppe ganska länge, jag lade honom inte förrän just innan 22:00 tyvärr. Skulle tro att han och jag blir hemma i morgon om inte febern mirakulöst går över under natten.

Inga kommentarer: