torsdag 5 februari 2009

Ta mig tusan!

Bild från en annan sovstund

Hade inte dagmamma-Brita rätt! På sitt godmodigt finlandssvenska vis förklarade hon hur hon brukar söva om Tobias när han vaknar under middagsvilan "jag går bara in och sätter mig brevid hans säng en stund så slänger han sig ner på kudden och somnar om".

Och tro det! Jag testade nyss och nu sover ungen igen, är nu inne på timme nummer två. :-)

Vi är hemma idag, Tobias är inte helt kry. Han andas otroligt tungt och låter som en ganska illa däran astmatiker. Men jag fick ingen tid hos närakuten och akuten på Danderyd är för långt bort när man inte kan åka bil (S fick ta bilen i morse). :-/ Barnläkaren här i området hade bokat om sin telefontid så jag fick inte prata med dem idag, måste försöka imorgon istället.
Nu när han vilar andas han fint, så jag känner inte att vi _måste_ till akuten med honom. Men det vore gott om någon kvalificerad människa kunde lyssna på hans lungor och säga om det är OK att bara "vila sig i form" eller om det måste till medikamenter.
Jag får prova ringa närakuten igen.

Inga kommentarer: