onsdag 11 februari 2009

Lillebror :-)

Vinkar hej hej

Bulan är en liten liten lillebror...! :-) Det fick vi reda på i tisdags när vi var iväg på det så kallade "rutinmässiga ultraljudet" som alla gravida gör i cirka vecka 20.

Vi fick också reda på att jag är i vecka 18+2, inte fullt så långt gången som MVC beräknat, och att beräknad förlossning är den 11 juli. En riktig liten semesterbebis! :-)

En liten lillebror... fatta. :-) Tobias skall bli storebror! Så otroligt gulligt! :-)

Suger på tummen


Fin liten profil

Bulan har alla fingrar och tår, har ett en centimeter stort hjärta som slår fint och hade han minsann inte en liten snopp också! :-D Jag som trodde det skulle bli en liten tjej den här gången!
Allt såg fint ut rapporterade sköterskan som gjorde den mycket grundliga undersökningen, en läkare kommer att dubbelkolla bilder och filmer för att öka säkerheten (något hon intygade att man rutinmässigt gör på alla mammor i min aktningsvärda ålder).

Behöver jag säga att det rann ett par tårar denna gång? Det gjorde det så klart. Men så SKÖNT det var att återigen få bevis för att allt står bra till därinne, att bulan växer och trivs. :-)

Skallbredd: 42 mm
Bukdiameter: 40 mm
Lårbenslängd: 28 mm

Jag skall tillbaka för kontroll av moderkakans läge i vecka 32, håll tummarna att den bestämt sig för att flytta upp då så att vi får en normal förlossning! :-)

Inga kommentarer: