tisdag 17 februari 2009

Fortsatt febrigt

Någon har fått dille på att klättra in i torktumlaren!

Tobias toppade idag på 40,1 grader just efter middagsvilan. S stannade hemma och VAB'ade idag så att jag kunde gå på möten. Imorgon är det min tur att VAB'a.

Men HOPPAS att han kryar på sig!!! Han blir så otroligt sliten av den här febern... :-/ Stackars pojken våran... Han orkar inte många timmar i sträck. Tack och lov äter han "hyffsat", dricker bra och sover tacksamt när vi lägger honom.

Inatt höll han mig vaken fram till ungefär 06 (S snarkade och sov ostört, DET ÄR INTE RÄTTVIST!). Jag gav Tobias en supp vid fyra och när den inte verkade ta gav jag upp och bar över honom till vår säng vid halv fem. Han var väldigt väldigt varm och kom inte till ro, men vi hade ju inget val än att vänta på att suppen skulle börja verka så jag försökte trösta och svalka honom till vi tillslut somnade båda två.
När väckarklockan sedan ringde en halvtimme senare vaknade S med en dundrande migrän och bad att få gå ned på bottenvåningen för att kurera sig. Jag tänkte att worst case så får han sjukskriva sig och jag VAB'a för att vi skall få ihop det. Men han kom sig, efter intensivkurerande med ipren, kall våt handduk runt huvudet och sittande vila i fotöljen i vardagsrummet (gick inte att ligga ned). Så då var det bara att pallra sig upp och ta sig till jobbet (för mig då).

Tur som var sov Tobias ganska bra från början av kvällen, precis som ikväll, så han fick i alla fall lite vila. Men han har varit otroligt sliten idag!

Nya favoritdrycken

Inga kommentarer: