söndag 19 juli 2009

Tomt i huset

S och Tobias chillar på soffan

Nu har farmor åkt hem. Imorgon bitti lämnar norska tante, onkel og kusinerna stan (de har bott på husvagnscamping denna tur). De var här en kort visit ikväll för att säga hejdå.

Farmor och David chillar på soffan

Det känns otroligt tomt. Farmor har varit en ovärderlig hjälp med både hushåll och Tobias. Vi har förhoppningsvis inte slitit ut henne helt! Norska kusinerna har lekt och lekt med Tobias, det är härligt att se yngsta kusinen ge sig hän och busa ohämmat med honom. Tobias skriker av skratt och springer med. :-)

Golvlek

Tomt, fast ändå inte. Vi är ju faktiskt fyra i huset nu. :-) De två minsta sover och vi stora sitter fastklistrade vid våra respektive datorer... Jag är nyfiken på hur länge David har tänkt sova. Han somnade vid 21 när kusinerna lämnade oss och jag har inte ammat sen dess. Jag bar upp honom från bottenvåningen och lade honom i hans säng (korgen) och förväntade mig att svalkan skulle väcka honom. Han gläntade på ögonlocken när jag lyfte upp honom men somnade om på vägen uppför trappan. Otroligt nog har han inte vaknat ännu.

Korgen i vilken flera generationer sovit

Lusten att gå in och känna på honom är SVÅR. Men jag tror det är taktiskt rätt att dricka ur mitt glas vatten först, och kanske gå på toa. 8-) Om han vaknar kan det ju dröja till jag får tillfälle...

S och David chillar på soffan

Inga kommentarer: