onsdag 31 oktober 2007

Blöjkonsumtion

Himmel så mycket blöjor det kan gå på ett dygn!

I går kväll/natt var jag upp fem gånger och bytte. Han hade en mycket vaken period mellan 23:30 och 03:00, varje gång han släppte bröstet blev han ytterst missnöjd vilket följdes av ett glatt "SPRAK!" i blöjan och jag hasade ur sängen för att byta. Sen tillbaka i sängen (med skrikande son), på tutten igen, han släpper tutten efter tio minuter, missnöje inträder, följt av "sprak!". Vi hasar ur sängen igen för att byta, varje gång tänker jag att nu är det sista gången, nu får han (och jag) sova sen... Det spelade ingen roll att jag "väntade ut honom" så att han verkligen skulle bli färdig heller. X-D

Fem gånger blev det i alla fall. Till slut var han verkligen färdig, åt sista slurken och somnade gott. Sen bytte vi förstås i morse, och sen ett par gånger till efter det under dagen.

Många blöjor blir det...

Inga kommentarer: