torsdag 25 oktober 2007

Kräkas

Usch, idag på morgonen har inte lillen mått bra... :-/ Han har kräkts tre gånger och legat och ulkat och kvalmat sig däremellan. Dessutom har han en jättebooger i ena näsborren och en mindre i andra, så han andas väldigt ansträngt.
Stackarn! Jag vakar som en hök, och varje gång jag hör det där ynkliga "häää" ljudet som han låter när han inte mår bra måste jag försöka hjälpa honom kräkas. Men hur gör man det på rätt sätt? *olycklig*
Har droppat i koksalt i näsan på honom också, men han har inte nyst, förhoppningsvis löser det upp snoret lite. Får försöka med bröstmjölk nästa gång det är matdags.

Nu sover han i alla fall ganska lugnt och fint, hoppas det bara var överskott från frukosten som skulle upp tidigare. Vi har en dejt med BVC i morgon, om han kräks mer kan jag alltid fråga dem då.

Nu har jag precis skrivit adressen på kuvertet som innehåller "intyg om barnafödsel" som skall till Försäkringskassan. Vi har fått personnummer från skattemyndigheten och skall fylla i hans fulla namn där, sedan skall S kolla upp om han behöver göra något för att få dubbelt medborgarskap också. Och kommunen skall kontakta oss om att komma upp och fylla i en blankett om delad vårdnad för lillen (den kallelsen skall komma med automatik om kommunens hemsida inte ljuger). Tobias håller långsamt att bli en formellt dokumenterad medborgare. :-)

Inga kommentarer: