söndag 21 oktober 2007

Odör

Förresten, en läcker odör uppstiger från mitt knä, eller, från blöjan som sitter på godbiten i mitt knä. Det vill säga på den djupt tillfredsställt sovande lille godbiten i mitt knä.

Han slog på stort och sov sin mest sammanhängande sömn på hela natten nu sedan jag ammat honom framför datorn, hm. Över en timme har han sovit, och nu börjar det där "spraket" i blöjan lukta riktigt rart. Det känns ju inte rätt att varken väcka honom för att byta, eller ens för att äta mera.

Men iofs, om jag skulle vilja gå och lägga mig själv måste jag ju flytta honom och då lär han vakna... (och jag kan ju bara inte lägga honom med denna blöja på, usch). Så det är nog bättre att ta tjuren vid hornen och byta, sen amma lite till och med lite tur somnar han och tar dagens första fyratimmarslur.

Håll tummarna! :-)

...och hungrig är jag också...

Inga kommentarer: