söndag 7 oktober 2007

Söndag kväll

6 dagar kvar till dagen D. Det känns lite varstans i kroppen just nu. Men jag har precis duschat och satt mig ned framför datorn för en stunds avkoppling.

Det blev en förvånansvärt effektiv helg, gubevars. Trots migrän (S) och allmän tröttet (jag).

Bäben
PÅBÖRJAT * Montera skötbord
PÅBÖRJAT * Pynta lite i bäbens rum (hänga tavlor och ställa de små pysselgrejer vi har på de små hyllorna)
* Hänga upp lampan
* Köpa och sätta upp små hyllor alt större hylla i bäbens rum

Huset
* Ta in utemöblernas dynor
* Byta gardiner i vardagsrummet (vår/sommar ut - höst/vinter in)
KLART * Städa i "källaren" (så att det blir plats för utemöblernas dynor och alla lådor som står i köket, samt så att det som ligger på golvet därinne inte ligger på golvet utan i därför avsedda plastbackar)

Utomhus
* Måla klart staketbiten mot uppfarten
* Köpa hängrännor och stuprör till garaget
* Montera hängrännor och stuprör på garaget
KLART * Vinterstäda trädgården (klippa ned och köra bort)
KLART * Plantera ljung i korgarna jag fyndade
KLART * Köpa presenning att täcka över trädgårdsmöblerna med


S har pokerkväll på bottenvåningen, de har kungligt roligt (av skratten att döma). En av grabbarna har med sig söta lilla Matilda drygt ett år som leker och tjoar allt vad hon kan. Så allt är frid. Jag känner för att lägga mig ned en stund. :-)

Inga kommentarer: