måndag 29 oktober 2007

Åter i rytm


Idag har han sovit och ätit som vanligt, älsklingen. :-)
Skönt!

Fast jag missade eftermiddagsluren, så nu känner jag mig lite skrumpen. Han fick aldrig något bad igår, så vi badade honom idag istället. Han gillar verkligen vattnet. :-) Sen blir han så mjuk och fin av babyoljan i vattnet.

Just det, torsken på tungan har försvunnit. Så det var precis som det stod på flertalet sajter på nätet "det brukar försvinna av sig själv". Skönt!

Vi provade ge honom en napp ("smokk" på Norska) ikväll, han var väldigt "snuttig" och vi tänkte passa på att prova. Men den gillade han inte alls. Han petade bestämt ut den med tungan och ville inte alls ha den i sin mun. Så mycket för det försöket. Tänkte att han kunde pyssla med nappen istället för att ligga och svettas i min famn hela kvällen, men jag antar att famnen vann. Ikväll i alla fall.
Vi skall prova lite då och då och se om han tar den ändå. Annars får vi byta till en napp med sugdel i silikon istället för latex, det stod (också detta på nätet) att det inte är ovanligt att vissa barn inte tycker om latexnappar på grund av smaken.

Nu sover han då i mitt knä, nybadad, nyäten, avslappnad (mjölkkoma) i sin turkosa pyjamas. Jag skall försöka lägga honom i hans säng och sen snabbt borsta tanden för att följa efter ned i vår säng så snabbt som möjligt. *gäsp*

Inga kommentarer: