söndag 13 januari 2008

Lite piggare idag


Idag åt vi en lååång härlig frukost (säkerligen ett par tre timmar!) med vår husgäst och pratade en del mer sammanhängande. Tobias tog sovmorgon. Jag väckte honom (han vaknade nog aldrig riktigt) och ammade honom 8:30 och sen sov han till 12:30 ganska precis.

När han vaknade var han sitt vanliga soliga jag. Det är otroligt roligt att väcka honom, eller att gå in till honom när han vaknat (han brukar signalera att han är vaken med ett par "äh!") och se det lilla ansiktet spricka upp i ett stort leende när han får syn på oss.
Inget fel på morgonhumöret där inte! (till skillnad från oss vuxna då)

Han har börjat suga på underläppen, det ser för tokigt ut (bilden). Jag hoppas det är övergående, dels för att jag inte vill att han skall vattenskada huden på hakan och så för att han faktiskt ser ut som en liten tandlös gubbe när han gör det. :-D

2 kommentarer:

Morskan sa...

Antar att det är J som är och hälsar på?! ;O)

Så fin han ser ut, Bias. Något har hänt med hans ansikte på den lilla månad som gått sedan vi sågs. Hans ansikte är öppnare! Deras leenden fortsätter att förtjusa en, tro mig!

Ruben sög också på underläppen. Är frestad att påstå att Norah gjorde det med, men kan inte säga säkert. Ruben sög då och då på den, men det måste ju ha varit innan han bestämde sig för tutten.
Hur gör Tobias nu då? Suger han på tutte? Tumme? Tydligen underläpp ibland. Blandar vilt?

en annan sa...

Man kan nog säga att han blandar vilt, sina händer, underläppen (bara ibland tack o lov) och våra fingrar. Nappen är fortfarande skum, så den spottar han ut.

Koolt att du ser skillnad! :-)