söndag 13 januari 2008

Nattsudd

S sövde Tobias i hans egen säng för första gången ikväll, vilket framsteg! :-) Visserligen hade jag ammat honom till sömns nere i soffan, och S fick använda lillfingret och vaggning av sängen för att trösta. Men han var vaken när vi lade honom och han somnade i sin egen säng. :-)

Det passade bra det, eftersom jag då kunde slappna av nere på bottenvåningen med lite rooibos te med ost och kex tillsammans med bästisen J som är på besök. Mycket trevligt!

Jag känner och erkänner att jag inte kan vara världens bästa sällskap just nu. Dels för att jag har en tendens att föra samtalet in på barn lite för ofta. Och dels känner jag mig helt fragmenterad, det är som om jag inte kan hålla kvar en enda tanke i huvudet. Om jag blir avbruten (av TV eller av mig själv rent av) så kommer jag inte ihåg vad jag pratade om sekunderna innan. Helt otroligt. Känns både lite otrevligt och skrämmande. Kanske saknar jag övning i vuxenkonversation?

Det blev en sen kväll i alla fall (trots fragmenteringen, J är en tålmodig människa!), det blev ännu lite senare nu när jag suttit och surfat och kollat mail också.
TREVLIGT med sådant här nattsudd som omväxling dock! :-)

Nu skall jag smyga in i sovrummet och försöka låta bli att väcka någon av herrarna därinne.

Inga kommentarer: