tisdag 22 januari 2008

Min dagliga dos...

Herreje, jag får alltid en omgång snörvel och tårar när jag läser en förlossningsberättelse på Allt om Barn. Har en känsla av att det kommer att vara så från och med nu, att allt som involverar barn, barnafödsel och föräldraskap kommer att framkalla starkare känslor än förut, gärna tårar dessutom. Det spelar ingen roll om språket är dåligt eller berättarstilen inte "passar", är ämnet rätt flödar tårarna! X-)

Jag har börjat skriva ned min egen förlossningsberättelse, jag har redan svårt att komma ihåg detaljer och klockslag så jag bör nog försöka få den nedskriven innan jag tappat bort hur det kändes också! :-)

Nej nu skall vi ut och skotta snö, Tobias och jag. Eller, sopa snö blir det väl, eftersom vi inte har hunnit skaffa en spade ännu. Sen prommenerar vi nog förbi lokalbutiken och köper ett par liter mjölk så att vi klarar oss till på fredag.

Inga kommentarer: