onsdag 16 januari 2008

Ljud!

:-D
Helt otroligt gulligt, nu har Tobias helt plötsligt på riktigt kommit på att han kan använda rösten att kommunicera med. Han "härmar" oss, och "svarar" när vi pratar med honom. Helt oemotståndligt! :-)

Har spelat in flera små korta videofilmer av dessa första "pratstunder". Hans lilla röst är outsägligt gullig när den huuh'ar och hoooh'ar till svar. Himmel. Nu är det nästan helt omöjligt att försöka göra något annat när han börjar prata! :-)

Igår var vi på stan och jag uppvisade extrema tecken på "mjölkhjärna" (alltså minnesförluster orsakade av amning, en myt, jag vet, men ibland undrar jag). Vi skippade niobussen direkt in till stan eftersom jag hellre hade honom hanterbar och nyammad i transport, sen i lugn takt klädde jag på honom och mig och tog mig med 11:39 bussen till tåget in till stan istället.
Bara för att upptäcka att jag glömt kvittot till jeansen som S skulle byta (hela ändamålet med stadsbesöket, att följa med S till butiken där jeansen inköpts). Men men, Tobias var go och glad och somnade halvvägs in till stan. Och vi fick ju i alla fall träffa S för att käka lunch. Sen promenerade jag långsamt från Söder till stan och spankulerade omkring och funderade vart jag skulle lattemamma mig ett tag.
Tur som var så behövde Tobias byta blöja före det, för då upptäckte jag att jag inte hade plånboken med. Vaddå!? Hur fanken kan jag glömma att ta med den?? *suck*
TUR att jag hade packat en banan i vagnen... X-)
Fotnot: Gallerian tar betalt för sitt skötbord (5:-) och har inte något amningsrum heller, om det inte ingår i skötbordet, men det fick jag ju aldrig reda på eftersom jag inte kunde betala in mig...

Idag skall vi åka hem till en av mammagruppsmammorna för att träffas och prata och käka lite lunch. Det blir trevligt. Det öser ned regn just nu, så jag har precis uteslutit bussen ur vår resplan. Jag tar bilen istället.

Tobias har ätit klockan 08 och sover fint nu, jag känner uppriktigt för att mojsa ned mig intill honom och sova lite till, det är väldigt gråmulet ute. Men jag tror jag passar på att duscha istället. :-)

Inga kommentarer: