torsdag 31 januari 2008

BVC

Ålder: 3 månader (plus 16 dagar)
Vikt: 7 165 g
Längd: 63,2 cm
Hattstorlek: 42,5 cm

Vaccin:
"Pentavac" (difteri, stelkramp, kikhosta, hemofilus Inf B)
"Prevenar" (pneumokocker)

Herregud så HIMLA trist det var att ta de där sprutorna, en i vardera låret. USCH! Det är det absolut värsta jag har gjort med denna lille man... :-( Han blev så oerhört ledsen, fy sjutton! Jag har aldrig hört honom gråta på det där viset, och han var så gott som otröstlig också. Det var en helt ny sorts gråt, inte som någon av de andra vi hört. Det var inte förrän jag ammat honom i en tio-femton minuter som han började lugna sig. Stackars stackars liten!
"Det är aldrig någon som varit stygg mot dig" sade BVC-Anita, och det har hon ju rätt i. Himmel alltså, så hemskt det kändes. Han har aldrig haft ont förut! :-/

Jag ammade honom till han somnade och sen klädde jag försiktigt på honom och lade honom i vagnen och han sov sedan från ca 11:00 till 14:30, och jag hann med en hel tur till stan, lunch med S och en tur hem igen innan han vaknade! Sen har han ätit ordentligt ett par gånger, explosionsbajsat (upp på ryggen, jajjemän...) och sovit i ytterligare ett par timmar. Nu har han vaknat igen och skall få mer att äta.

Inga kommentarer: