söndag 20 januari 2008

Vitt te


Hm, måste prova detta te:

White Tea
Gjort av de sprödaste bladknopparna från tebuskar som odlas på Liptons egna plantager i Asien. Tebladen förädlas mycket försiktigt, vilket gör teet ovanligt rikt på antioxidanter. White Tea smakar lätt, fräscht och nästan som ett glas vitt vin!
(från Liptons produktinfosida på nätet)

Så välskriven beskrivning att jag inte kan låta bli att få lust att köpa och prova! :-D

Annars har jag hört om "vitt te" eller "silver te" förut, men det var bara för att det var någon som inte kunde dricka te men gillade att hålla tedrickarna sällskap så det blev en kopp hett vatten med lite mjölk i... :-)

3 kommentarer:

Morskan sa...

Hur var det då? Jag drack det hos Eva på nyår, men hade tyvärr inte läst den fina beskrivningen innan. Som vanligt jonglerade jag något barn och fick sammantaget ingen bild alls av teet. Blekt minne av sött hö-smak? Kan det stämma? :O)

en annan sa...

Oh, jag vet inte ännu! Kom bara precis på att jag ville prova det när jag läste beskrivningen... :-) Men jag återkommer om jag får tillfälle att prova! :-D "Sött hö" låter ju i och för sig inte riktigt så delikat att man springer benen av sig till affären för att skaffa det... X-)

en annan sa...

Nu har det avsmakats. Vad kan man säga... Blommigt?
Det var ingen "instant favorite", som med Rooibos, men det duger som omväxling, det gör det.

Men Earl Grey och Assam te leder fortfarande ligan. :-)