fredag 18 januari 2008

Somna om

Lustigt, Tobias började gråta medan jag skrev förra inlägget. Jag hade hört honom ligga och småklaga ett tag så jag antog att det var lika bra att försöka mata honom lite till så att han kanske kunde somna om (han åt väldigt snabbt tidigare).
Så när jag gick in till honom var jag varken tyst eller försiktig, jag flyttade honom på sängen och kollade blöjan och meckade med täcket - då somnar ungen! :-)

Han var alltså SÅ nära att somna om hela tiden. Men han kanske behövde se mig och framför allt 'känna' att han inte var ensam för att kunna låta sömnen ta över. Vem vet? :-) Det var precis samma igår kväll, när jag precis gett upp och tänkte amma från andra bröstet också så somnade han (hade precis flyttat om honom från vänster till höger i sängen och preppat för amning). Jag får lov att prova det framöver, att inte nödvändigtvis sätta in ett finger eller börja amma när han gråter utan bara "bädda om" honom istället. Åtminstone när han borde sova.

Det blev ingen dusch på mig för övrigt, kom på att det var bättre att äta frukost först så nu sitter jag här med en stor skål müsli och lite ProViva istället. Funkar bra det med. Nu skall jag kolla om allt är sig likt i World of Warcraft också. :-)

Inga kommentarer: