lördag 19 januari 2008

Somna om

Det var nära det funkade ikväll också, att "möblera om" Tobias så att han kan somna om igen. Jag flyttade honom till andra sidan i vår säng (för att kunna amma från andra bröstet) och sniffade blöja, fixade täcket och strök honom försiktigt på huvudet. Han somnade om (myspojken!).

Men så knakade det så illa i min hand när jag skulle åla ur sängen att han vaknade med ett ryck.

*suck*
Man skulle ha börjat tidigare med det här, innan man hann bli gammal med knakande leder! ;-)

Det tog många timmar att söva honom ikväll. Vi började lite tidigare, redan 21:00. Men han var så hungrig (som vanligt) att jag fick amma honom lika mycket som vanligt ändå. Skillnaden nu är i och för sig att han faktiskt har legat med pyjamas på i sängen och sovit mellan amningarna, istället för i mitt knä. Vi får fortsätta med detta så kanske han så småningom somnar redan vid nio, och vi får lite mer kväll tillsammans. :-)

Inga kommentarer: